måndag 20 april 2009

2 0 a p r i l

Dagen har varit mycket intressant! Mycket skratt, mycket prat, och lite skadeglädje med inblandade tårar. Just den dagen vi kallar en dag med typiska hormonsvängningar.
Dagen började med att Hannah kom till mig på morgonen för vi skulle följa med mamma och kastrera min lilla kissemiss Simba, Hannah åkte med in till vetrinärinträttningen, och Simba var jätte rädd, så fick mamma syn på klockan ni kommer för sent! Vi åkte till skolan, och där påvägen sitter Simba och kollar ut genom fönstret när vi åker förbi några killar, jag trycker ner Simba för vad tror dom vi är för folk om vi skulle åka runt med en katt i bilen påvägen till skolan haha! Sen på första lektionen fick vi ett oförberett SVENSKA prov!
Men som tur var gick det jätte bra och jag fick full pott. Efter det var det NO, Nomi hade med sig en vit t-shirt som hon lät oss klottra på, medans vi tittade på en insekts film, mys. Sen hade vi några andra lektioner och sen var det dags för lunch! Lunchen var ingetvidare... men Nomi lånade min mobil, så jag trodde givetvis att hon hade mobilen när vi lämnade
matsalen påväg in genom dörren frågar jag Nomi efter mobilen, "va nej den la jag framför dig!" jaha, tänkte jag när jag Emmy & Nomi vände mot matsalen igen. Där inne vid det bordet vi satt fanns inget spår av en mobil, så jag och Emmy undrar tänk om jag råkat slänga den?, så vi tittar i soptunnan full av rester när jag nästan spyr, nä jag tror inte den var där. Då kommer en 8;a och sa är det du som tappat en mobil? "JA!" Jag gav den till mattanten, okej tack! Emmy var då sitt vanliga jag och ställer sig och latar sig och , skriker mattanten mattanten men Emmy tyst! Jag fick min mobil tillslut. Sen var det musik och vi skulle sjunga och jag och Emmy "bossar" över alla, först ville vi vara "jag vill vara din margareta" men, den kunde inte jag och emmy sjunga, så sen blev det "sommartider" men den var för killig enligt Nomi så hon började gråta, så vi körde på "Honey, Honey" istället och den funkade! Och när vi sedan gick till bussen, kom jag på att jag och Nomi har målat naglarna praktist taget hela dagen så fort vi fick tillfälle till det! Sen följde jag med Emelie hem, och Emelie hade redan ätit som var sjukt pinsamt för mig som var vrålhungrig, men Emelie matade mig ändå. Efter det drog vi iväg till golfen! Jo, det var ju första gången för mig att spela golf, så jag var lite nervös, när vi kom fram så, fick jag låna Emelies gamla klubbor.
Och då hände det, Emelie skulle ta på sig golfskorna, och hon tog på sig den ena, och kände att det tog stop i tån, så hon trodde det låg en gammal socka där, hon stoppade ner handen och ett tinitus skrik brister ur Emelie jag ser bara något brunt ramla ur skon för en unge hoppar på mig, Emelie hängde på mig medans hon ballancerade på 1 ben, hon började gråta, jag sneglar åt sidan då jag ser en död mus ligga bredvid skon. Ja, så en mus har lyckats gräva sin egna grav i Emelies skor, kanske den dog av lukten vem vet? haha, alla som var där gapskrattade när Emelie hysteriskt sprang och tvättade händerna, gud jag har aldrig varit med om något liknande!
Golfen var faktist riktigt rolig! Och jag ska absolut börja, det gick jätte bra, jag sköt 90 meter som rekord! Jag är jätte nöjd, speciellt när det är första gången!

tack för dagen tjejer!
älskar er C.H.E.E.N !
Y
/chantelle

3 kommentarer:

  1. en mus! :o
    dagen har varit bäst!
    /hannah <3

    SvaraRadera
  2. jag dog, fyfan! ;o;o
    /emelie

    SvaraRadera
  3. haha ja en mus!
    haha jag stod där som ett fån!
    ;p<3

    SvaraRadera

eXTReMe Tracker